Nova verzija automobila „fijat uno” proizvodiće se u Srbiji, a prve isporuke u Italiju i Evropu očekuju se krajem 2011. godine, navelo je juče nekoliko italijanskih sajtova specijalizovanih za vesti iz automobilske industrije. Konferencija za medije na kojoj će „Fijat” ozvaničiti proizvodnju novog „una” biće održana početkom maja, a tom prilikom gigant iz Torina će objaviti i pokretanje proizvodnje ovog modela i u Brazilu. Razlika između brazilske i srpske verzije „fijata uno” biće u tome što će automobil namenjen evropskom tržištu biti sa dodatnim ulepšanjima i boljim motorom. Dimenzije novog „fijata uno”, koji je do sada u planovima kompanije iz Torina pominjan kao „projekat 327”, slične su dimenzijama „punta klasik”: dužina 3,77 metara, širina 1,64 metra i visina 1,49 metara, uz zapreminu prtljažnika od 290 litara. Novi automobil bi trebalo da zameni „punto klasik” u Italiji i Evropi. U Brazilu će novi „fijat uno” zameniti tamošnji model „mile”.
Nova verzija automobila „fijat uno” proizvodiće se u Srbiji, a prve isporuke u Italiju i Evropu očekuju se krajem 2011. godine, navelo je juče nekoliko italijanskih sajtova specijalizovanih za vesti iz automobilske industrije.
Konferencija za medije na kojoj će „Fijat” ozvaničiti proizvodnju novog „una” biće održana početkom maja, a tom prilikom gigant iz Torina će objaviti i pokretanje proizvodnje ovog modela i u Brazilu.
Razlika između brazilske i srpske verzije „fijata uno” biće u tome što će automobil namenjen evropskom tržištu biti sa dodatnim ulepšanjima i boljim motorom. Dimenzije novog „fijata uno”, koji je do sada u planovima kompanije iz Torina pominjan kao „projekat 327”, slične su dimenzijama „punta klasik”: dužina 3,77 metara, širina 1,64 metra i visina 1,49 metara, uz zapreminu prtljažnika od 290 litara. Sajt „auto.it” navodi da bi novi automobil trebalo da zameni „punto klasik” u Italiji i Evropi. U Brazilu će novi „fijat uno” zameniti tamošnji model „mile”.
U menadžmentu „Fijata” u Srbiji potvrdili su za „Blic” da će se u Kragujevcu proizvoditi naslednik „punta”, ali se, kako objašnjavaju, izgled novog modela neće sa sigurnošću znati do nekoliko meseci uoči početka njegove proizvodnje. Naš sagovornik navodi da će novi model „fijata uno” biti prezentovan 7. maja u Brazilu, gde će se i proizvoditi. Inače, kragujevačka fabrika se uveliko priprema za proizvodnju modela B klase. Plan je da se samo tri odsto automobila proizvedenih u fabrici proda u Srbiji, a da se 97 odsto izvozi.
Aleksandar Ljubić, predsednik UO „Zastave”, kaže da će novi model koji će se proizvoditi u Srbiji kompanija predstaviti na Sajmu automobila u Ženevi u septembru naredne godine ili na Sajmu u Detroitu. Ljubić kaže da se „Fijat” drži ugovora i najava iz nedavno objavljenog petogodišnjeg plana i dodaje da bi „preuranjeno predstavljanje modela i planova potpuno uništilo prodaju sadašnjih ‘Fijatovih’ automobila”.
Prvobitnu verziju „una” italijanska kompanija je sa velikim uspehom proizvodila od 1983. do 1995. godine, kada je „Fijat” prodao više od osam miliona ovih automobila.
I Nebojša Zdravković, koordinator radne grupe za „fijat” i zamenik gradonačelnika Kragujevca, potvrdio je za „Blic” da se kompanija uveliko priprema za proizvodnju novog modela automobila u Kragujevcu.
Italijanski proizvođač automobila odabrao je izvođača radova za rekonstrukciju podova u halama u kojima će se instalirati nove montažne trake, kao i u halama koje su nekada pripadale „Mehaničkoj obradi”.
- Deset miliona evra koštaće samo rekonstrukcija podova u nekadašnjoj „Zastavi”. Istu sumu novca će „Fijat” odvojiti i za obnavljanje krovova. Počela je i izgradnja energane koja će biti osnovni deo tehničkog bloka nove fabrike automobila - kaže Zdravković.
On navodi da će Skupština grada Kragujevca prvog dana jula početi da postavlja infrastrukturu u novoj industrijskoj zoni Korman polje, u kojoj će se na 65 hektara graditi nove fabrike za delove koji su potrebni „Fijatu”.
- Glavni dobavljači „Fijata”, 14 italijanskih kompanija, već su ucrtale mesta za svoje hale, a mi ćemo uporedo sa njima postavljati gasnu, vodovodnu, kanalizacionu i električnu mrežu - kaže Zdravković.
Početak proizvodnje novog modela automobila su menadžeri „Fijata” još ranije predvideli za drugu polovinu 2011. godine, kada će početi da radi i celokupna komponentistika u industrijskoj zoni Korman polje. Prema standardima koji važe u modernoj auto-industriji, na svakog radnika koji radi na montaži automobila, a biće ih 2.500 (sada ih je 1.000), dolaze još tri do četiri radnika koja prave delove i komponente za vozila. Zato se očekuje da će u roku od dve godine u Kragujevcu biti posla za još oko 10.000 novih radnika koji će raditi za „Fijat”.
Kako je najavio menadžment „Fijata” u poslednjoj poseti Kragujevcu, ovog proleća će se uložiti oko 150 miliona evra u fabriku automobila. Počelo je i montiranje novih automatizovanih presa na kojima će se praviti delovi od lima za novi model koji na tržište celog sveta treba da izađe do kraja 2011. godine. Investicije „Fijata” prati i država Srbija tako što na svaka tri evra koje ulože Italijani u srpsku automobilsku industriju, oni daju jedan evro iz državne kase.
„Fijat” planira da do 2014. godine udvostruči proizvodnju automobila sa sadašnjih 650.000 na 1,4 miliona. U planu su redizajn postojećih i pokretanje proizvodnje novih modela automobila, rečeno je na nedavnom predstavljanju novog petogodišnjeg razvojnog plana kompanije.
Serđo Markione, izvršni direktor kompanije, precizirao je da „Fijat” namerava da pokrene proizvodnju deset novih modela i obnovu šest postojećih modela. Markione je najavio da će do 2014. godine biti uloženo 26 milijardi evra.